Wednesday, December 21, 2011

Hantaran.

Hello readers ! Since banyak jugak yang sampai kat blog ni sebab nak cari info pasal pinggan hantaran, so let me share lil bit about my hantaran. 

Remember this entry? Saya memang tercari-cari pinggan yang sesuai untuk buat hantaran since saya fikir boleh guna semula pinggan tu lepas guna untuk hantaran ni. Kalau guna bakul or whatsoever, confirm akan dibiar berhabuk je. Yelah, kalau 1 or 2 bakul je boleh lah buat letak kunci ke, jam ke. Tapi kalau dah sampai 13 bakul? Alamatnya memang ke dalam stor je lah jawabnya. Hihi

So masa saya masih stay di Kepong dulu, saya cari pinggan di Tesco Kepong. Memang ada pinggan putih dan hitam yang berbentuk bulat dan segi empat. Harganya lebih kurang 7.90 - 8.90 sebiji. Saya tak puas hati, so saya ke Jusco Kepong pulak untuk survey pinggan ni.

Alhamdulillah saya jumpa pinggan putih bentuk bulat dengan harga yang lebih murah! RM4.90 kalau tak silap saya. Murah kan? Kalau beli bakul kecik kat Nilai 3 pun belum tentu dapat harga murah macam ni. Tak tahu lah kalau masa tu Jusco tengah nak habiskan stok ke apa kan. Kira dah rezeki jumpa pinggan murah macam tu di Jusco. Hee.

 Kasut, jeruk, kek.



 Set bodywash & perfume, buah, set wallet + belt + long sleeve t-shirt.

 Al-Quran & tafsir, sejadah, chocs

Towel, kemeja & seluar, bunga rampai

Ada lagi satu hantaran takde dalam gambar - sirih junjung. Sirih junjung tu makcik-makcik saya bertungkus lumus siapkan pagi tu. Hehe. Kalau dah dapat semua gambar dari OP nanti saya share kat sini ya, insyaAllah. Semua hantaran di alas dengan pinggan putih. Saya suka sebab nampak suci putih bersih je. Hee.

Gubahan hantaran ni kawan sekolah saya dengan murah hati nak tolong buatkan. Oh memang sangat rezeki kan? Kalau hantar gubah kat kedai, satu hantaran pun nak sampai harga RM50. Kalau 13 hantaran? Peh kira sendiri lah kan. Memang tak mampu. Nak buat sendiri? Kalau saya buat sendiri, mungkin tak secantik hasil tangan kawan saya ni. Tangan saya kerasssss. Hihihi

Pinggan-pinggan ni sekarang dah selamat kat rumah mertua saya. See. Boleh buat hidang makanan pulak lepas ni ! ;)




Photos credit to Nodee Ghani Pictures.

3 comments:

cik enul said...

sy pun guna pinggan tuk tunang hari tuh...sgt2 berbaloi..tak rasa membazir sbb leh guna lagi...hehehhe

Anonymous said...

hi Anna,

x sangkanye u da kawin..dulu slalu ikut blog u yg kat hurry up anna tu..pastu mcm bz sikit and da lama x buka blog u...ntah cmana trjumpa blog baru ni n surprisingly da kawin plak tu..yela sbb masa last baca blog u xde lgsg cter pasal nk tunang or kawin..tau2 smua da selamat..huhu

congrats ye ;))

-adibah-

~ NANA ~ said...

sweetnye warna hantaran...i like! ;)