Friday, July 8, 2016

Salam Perantauan

Assalamualaikum.

Salam Aidilfitri, salam lebaran dari kejauhan ! Alhamdulillah, syukur Allah beri peluang sekali lagi untuk menjalani ibadah puasa selama sebulan, dan sama-sama dapat meraikan hari raya Aidilfitri sebagai simbolik hari kemenangan bagi umat Islam yang berjaya melalui bulan Ramadhan yang penuh barakah.

So sempena ketibaan Aidilfitri ni, kami sekeluarga telah berjaya 'menempel' dalam suratkhabar Kosmo hari tu. Hehehe. Tahun ni sudah pun tahun kedua kami beraya di Copenhagen, tapi inilah kali pertama ucapan hari raya kami berjaya menembusi dada akhbar. Gitteww.

Sebenarnya tahun lepas saya ada hantar salam perantauan ni ke beberapa akhbar Malaysia, tapi tak tahulah ada publish ke tidak. Sebab tak ada siapa pun yang perasan muka kami dalam salam perantauan. Keciwa. Hehe.

Tahun ni, saya hantar satu je ucapan salam perantauan, alhamdulillah ada kawan yang perasan muka kami dan postkan di wall Facebook saya. Berjaya, yay! Hehe. Suami boleh pulak tanya, kenapa tak hantar banyak-banyak kat akhbar lain? Hehehehe. Bukan main lagi dia. :P






Bila baca semula rasa macam alah kenapa pendek samgat ucapan. Hee. Sebab masa hantar email ke salam perantauan ni macam dah dekat hujung ramadhan, so cepat-cepat taip emel & send sebab takut terlepas peluang ni. Tu yang simple saja ucapan nya. InsyaAllah tahun depan nak buat ucapan panjang-panjang baru puas hati ! Hehehe.

Anyway, salam Eid Mubarak kepada awak-awak yang sudi baca blog ini ! Kami kat sini raya dua hari je. Raya ketiga (di Denmark) masing-masing dah masuk kerja semula, termasuklah suami & anak-anak saya. Raya ketiga diorang dah pergi sekolah dah. Kalau kat Malaysia confirm meriah raya sebulan kan. Open house mesti dah habis raya pun silap-silap ada lagi! Hehe.

p/s: Salam rindu salam sayang salam lebaran buat ayah ummi & adik saya di Kluang, Johor, keluarga mertua di Puchong, nenda & keluarga di Rembau, Negeri Sembilan, tok sebelah suami & keluarga di Grik, Perak, saudara-mara kami di seluruh Malaysia, dari utara nun sampai ke selatan, ampun maaf dipinta maaf jika ada salah silap terkasar bahasa.. InsyaAllah umur panjang kita berjumpa lagi & dapat beraya bersama harapnya.. Amin ! <3

No comments: